Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Ett litet farväl

Av Pernilla - 14 juli 2011 00:16

  

HoHo!

 

Jag har precis kommit hem från en riktig myskväll hos Robert.

Han är så otroligt underbar, eller hela hans familj är helt klart underbar.

Jag jobbade sent ikväll, så jag var inte uppe hos honom förens  nio och då hade han förbrett middag/nattmat till mig. Laktosfri lasagne som hans mamma gjort bara till mig. Underbara människor!   

 

Vi satt i köket med levande ljus  hela kvällen och planerade det sista som är med road trippen och efter det myspratade vi bara. Sånt man lätt glömmer bort i vardagslunken/stressen.

Nu börjar det närma sig med storm steg, 17 dagar kvar! :) Kommer bli så himla mysigt att bara komma bort och bara vara en vecka innan det verkliga livet börjar.

 

Robert och barnen åker till Finland imorgon och kommer tillbaka tisdag nästa vecka. Det kommer verkligen kännas tomt utan dem här hemma. Men det är en välförtjänt semester och jag hoppas verkligen att de kommer få det super mysigt! :)

Jag kommer sakna dem som en tok, men innan jag vet ordet av det så är dom hemma igen! hihi

 

                          Bjuder på en liten bild från vår planeringskväll.


  

 

Det gick för övrigt riktigt bra att jobba idag. Tror jag kommit in i Lotsen-lunken igen. Tänk att man kan ha en vana som sitter så pass i benmärgen, trots att jag bara jobbar sommartid på Lotsen.

Men när jag kommer tillbaka, så är det som jag aldrig lämnat stället. Nu har jag delegering igen, så nu är allt som vanligt och jag kan jobba ordentligt och med gott samvete.

 

Nu ska jag hoppa i säng. Även om jag jobbar eftermiddag imorgon, så vill jag hinna med en del på förmiddagen, istället för att sova bort den.  :)

 

Just det! Rotade runt lite och hittade en av de allra första bilderna på mig och Robert. Bilden är ifrån den 2:a oktober 2010, då vi träffades för allra första gången och begreppet "pricken" myntades! :) Tänk att det var kvällen då jag träffade mannen i mitt liv!

 

                           

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Angelica

14 juli 2011 15:42

Tänkte bara komma med ett litet tips om laktosen! Jag är själv känslig mot laktos. Jag vart det på "äldre dagar", efter att sonen föddes. Nu finns det ju så mycket bra produkter oxå, som smakar precis som det vanliga! Men känner du att du nån gång faktiskt vill äta en vanlig glass, eller är bortbjuden till nån så finns det tabletter på Apoteket som heter laktras. Dom funkar super bra för mig, jag har inte haft några problem alls med magen om jag tagit dom och sen ätit nått med laktos! Kan ju vara värt ett försök :-)

 
Ingen bild

Pernilla

15 juli 2011 20:54

Tack för tipset! Det ska jag självklart kolla upp, kan vara riktigt bra att ha med sig, när man inte kan kontrollera att saker och ting är laktosfritt.
Man kanske börjar bli gammal och gaggig, nu när all åkommor kommer! :)
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 29 augusti 2011 21:04


      HoHo!   Ny vecka och tiden bara flyger iväg, imorgon är det redan tisdag!    Idag hade vi det första riktiga husmötet på lekskolan och det känns jätte bra. Jag har fått några små arbetsuppgifter, bland annat ska jag baka till hög...

Av Pernilla - 28 augusti 2011 17:06

      HoHo!   Nu har jag tvättat, städat och satt upp höstgardinerna, riktigt myspys. Även om det bara är jag som bor här och det knappt är någon annan som ser förändringarna, så mår jag bra av att förändra lite efter årstid.   Nu får ...

Av Pernilla - 28 augusti 2011 00:45


    HoHo!   Vilken lördag och vilka underbara vänner jag har!  Dagen började med skärgårdsmarknaden, köpte lite te och en vitlöksrivare, myspys!   Sen bar det hem för att fixa med Kenny, eller Nylund var här för att dra fram elen till ...

Av Pernilla - 25 augusti 2011 20:49

      HoHo!   Det är fullt upp på jobbet, bokstavligen. Men jag har så sjukt roligt varje dag och jag älskar verkligen det jag gör.   Men hur tusan ska man få tid med allt annat? Känns som jag lever i min lilla bubbla alldeles ensam oc...

Av Pernilla - 23 augusti 2011 21:10


HoHo!   Det blev ett låååångt uppehåll... Senast jag skrev var innan vi skulle iväg på vår roadtrip fick jag se. Vi hade en helt underbar semester, på alla sätt och vis. Underbart väder, förutom en av dagarna, vilket fick oss att nästan avsky a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards