Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Pernilla - 6 juli 2011 13:29


HoHo!

 

Nu har jag suttit och ringt runt till alla campingar, gick över förväntan smidigt och snabbt. Bokade bara på ett ställe, för på alla de andra campingarna fanns det så många tältplatser att man inte behöver boka i förväg.

 

Vi börjar vår resa i Vimmerby, kollar in Katthult mm. Andra dagen åker vi ner till Kalmar för en dag och på kvällen åker vi över till Öland för att sova i Borgholm två nätter.

Sedan svänger vi förbi Växjö på väg till Tylösand där vi kommer stanna två nätter. På hemvägen stannar vi till i Gränna och sover en natt.

Kommer verkligen bli så mysigt, en hel vecka att bara vara, inte så mycket annat. Men undrar hur trött man kommer vara på att sätta upp tältet i slutet av veckan? hihi! :)

 


   




 

Av Pernilla - 6 juli 2011 10:04

HoHo!

 

Det gick kanoners att jobba igår. Jobbade iofs med eliten, Mr H. Vi har så sjukt kul när vi jobbar tillsammans och samtidigt får vi allt att gå ihop på ett korrekt sätt.

Kommer verkligen sakna Lotsen och all personal. Det har varit min arbetsplats nu i sex år, kanske sju till och med. Men allt måste ha ett slut och det är på tiden att jag går vidare och tar ett "riktigt" jobb, för första gången i mitt liv.

 Även om jag är livrädd och riktigt nervös, så vet jag att jag älskar mitt val av yrke. Man lär sig bara av sina misstag. :) Tänk att jag ska ha en småbarnsgrupp till hösten!

 

Igår var en helt underbar kväll. Kom hem från jobbet runt nio och Robert hade middagen färdig åt oss. Efter middagsbestyret satte vi oss i köket med en varsin kopp te och några bitar mörkchoklad. Vi pratade om livet och spelade lite Yatzy.

 

 

 Sedan vart det bums i säng och vi slocknade som två små ljus. Men tänk va underbart det är att ha någon som lägger sin arm runt dig när du ska somna.

 

På tal om säng. Vi har tänkt om lite, för det visade sig att den sängstommen jag valt är för 160 säng och jag har 140. Vilket är ett mått som är omöjligt att hitta en normal sängstomme till. Så, Robert ska agera byggare Bob och trixa lite med min säng.

 Sen får vi hoppas att det håller. Så det blir ingen ny sängstomme, ännu! :)

 

Men vi ska i alla fall till Haninge för att handla inför semestern. Som tur var har vi redan tält, sovsäck och luftmadrasser, som Roberts morfar snällt lånade ut till oss. :)

 

Nu ska jag sätta mig och ringa runt till de campingar vi ska stanna till vid och kirra tältplats! :) Tänk att nu är det 25dagar kvar!




 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards