Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Resfeber

Av Pernilla - 28 juli 2011 21:33


HoHo!

 

Jag tror jag börjar få resfeber! Jag ska tvätta imorgon och sedan börja packa. Men hur tusan ska jag få plats med allt?! Tur att vi åker bil och att vi kommer ha packningen i bilen hela tiden. Men man vill i alla fall ha saker någorlunda organiserade. :)

 

Idag har jag pluggat och äntligen fått klart en av alla rester som jag har kvar. Men jag kan klappa mig på axeln, då det tagit mig nästan ett år av studieuppehåll att börjar slutföra alla mina rester. Men nu har jag börjat på allvar och ska nog bli klar innan årsskiftet. :)

 Jag har inte alls varit motiverad att göra klart, men nu med en heltidstjänst framför mig så har jag hittat glöden igen och blivit påmind hur mycket jag faktiskt älskar mitt val av yrke.

 

Idag har jag gjort klart välkomstbrev till alla mina föräldrar, eller alla och alla, det är trots allt bara fem familjer.  Alldeles lagom om ni frågar mig.  :)


 

Dessa tre små tomteluvor hade fröken M, som hade småbarnsgruppen innan  mig, gjort som välkomstgåva till mig. Den finns en lite söt ramsa till:

 

"Här är tomte grå,

här är tomte röd

Båda har sina tomteluvor på.

Tomte grå kan nicka,

Tomte grön kan vicka

Tomte grå kan gömma sig,

Tomte grön kan klämma sig.

Här är tomte grå,

här är tomte grön,

Nu skyndar de sig att gå,

Hej då"

 

Hur sött är inte det?  Hon hade även gjort ett litet häfte med alla ramsor, rörelselekar, sagor och sånger som hon använt sig av under alla hennes år, vilket är som ren guld! :)

Fingerdockorna har man på tummarna och gör rörelser till, tomte grå som gömmer sig i handen och tomte grön som klämmer sig mellan peckfingret och långfingret. Sen när tomtarna skyndar sigiväg, springer de bakom ryggen.

Man byter sedan ut den gröna tomten till den röda när man närmar sig jul.

 

Om ni som läser kommer på någon mysig ramsa, sång eller rörelselek som ni tyckte om som små, dela gärna med er! Man kan aldrig få för mycket material!

 

Nu är det bara tre dagar kvar till semestern och längtar så mycket att jag skulle kunna spricka! :)

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 29 augusti 2011 21:04


      HoHo!   Ny vecka och tiden bara flyger iväg, imorgon är det redan tisdag!    Idag hade vi det första riktiga husmötet på lekskolan och det känns jätte bra. Jag har fått några små arbetsuppgifter, bland annat ska jag baka till hög...

Av Pernilla - 28 augusti 2011 17:06

      HoHo!   Nu har jag tvättat, städat och satt upp höstgardinerna, riktigt myspys. Även om det bara är jag som bor här och det knappt är någon annan som ser förändringarna, så mår jag bra av att förändra lite efter årstid.   Nu får ...

Av Pernilla - 28 augusti 2011 00:45


    HoHo!   Vilken lördag och vilka underbara vänner jag har!  Dagen började med skärgårdsmarknaden, köpte lite te och en vitlöksrivare, myspys!   Sen bar det hem för att fixa med Kenny, eller Nylund var här för att dra fram elen till ...

Av Pernilla - 25 augusti 2011 20:49

      HoHo!   Det är fullt upp på jobbet, bokstavligen. Men jag har så sjukt roligt varje dag och jag älskar verkligen det jag gör.   Men hur tusan ska man få tid med allt annat? Känns som jag lever i min lilla bubbla alldeles ensam oc...

Av Pernilla - 23 augusti 2011 21:10


HoHo!   Det blev ett låååångt uppehåll... Senast jag skrev var innan vi skulle iväg på vår roadtrip fick jag se. Vi hade en helt underbar semester, på alla sätt och vis. Underbart väder, förutom en av dagarna, vilket fick oss att nästan avsky a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards