Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Pernilla - 23 augusti 2011 21:10

HoHo!

 

Det blev ett låååångt uppehåll... Senast jag skrev var innan vi skulle iväg på vår roadtrip fick jag se.

Vi hade en helt underbar semester, på alla sätt och vis. Underbart väder, förutom en av dagarna, vilket fick oss att nästan avsky allt som heter tältsemester. Men vi repade oss och kan absolut tänkas oss det igen. Vi hade det så trevligt tillsammans och vi lärde känna varandra på ett helt nytt sätt.

 

Efter att vi kommit hem hade jag några extra dagar semester, som gick åt för att plugga och förbereda inför hösten, jösses va nervös jag var inför nya jobbet minns jag nu i efterhand. Men en klok person sa till mig att det är bra att man är nervös, för då tar man sitt jobb på allvar. :)


Men i alla fall, sedan var det  förberedelsevecka på jobbet med två konferens dagar på Hannagården i Sorunda. Jag piffade och hade mig och på slutet av veckan hade jag ett färdigställt småbarnsrum, mitt alldeles egna rum.

 

Denna vecka började med upprop och nu är verksamheten i full gång. Jag hade alldeles glömt bort hur mysigt det är när barnen är tillbaka och man får vara ute. Men tänk att nu är jag fröken, Fröken Pernilla. Helt sjukt absurt. Kommer nog ta ett tag innan jag förstår att jag är fröken.

 

Men jag älskar verkligen mitt jobb och jag känner i varje liten millimeter av kroppen att jag valt rätt yrke. Synd bara att jag börjar terminen med kråkröst, hihi. Skulle försöka sjunga vaggvisor idag, det gick så där.

Jag sjöng bland annat "När trollmor har lagt sina elva små troll...", Bara just för att min mamma alltid sjöng den för mig när jag var liten, samtidigt som hon långsamt strök mig håret. Nu är det min tur att sjunga den med kärlek. :)

 

Sen har det hänt grejer här! Jag har blivit sambo med ingen mindre än Kenny!

Visserligen är han inte riktigt i drift ännu, det behövs lite kablar, en automatsäkring och farbror Nylund. Men till helgen, då är han nog fit for fight.

Det är sjukt härlig känsla att ha en tvättmaskin, inga fler söndagar med tvättstuga 7-10. Jag är i himmelriket!



 


  

Tack Stefan!!

 

 

 

  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards